Velkommen til AMU center i Esbjerg

AMU kurser ved Trafikskolen

Trafikskolen Esbjerg er stedet hvor man skal hen, når man skal have et amu kursus. Vi tilbyder amu kurser til lastbil, bus, taxi, BAB 1+2+3+4, EU efteruddannelse og meget mere. For os er det vigtigt, at give dig en rigtig god oplevelse og en tryg følelse af, at skulle tage et amu kursus.

Kurserne i lastbil er forskellige. 'Hele pakken' er den 6 ugers kursus der hedder Lastbilkørekort. Hvis du har lastbilkørekort allerede, men mangler EU beviset, så hedder den EU kvalifikation.

Hvis du overvejer at tage taxikørekort, eller erhvervskort, som det kaldtes engang, så kan vi stærkt anbefale, at tage BAB 1+2+3, Flextrafik, -kurset oveni, som giver dig mulighed for også at køre sygetransport for Flextrafik. Dette gør, at du står stærkere når du skal i arbejde og kan det hele. Oftest ser vi, at vognmændene gerne vil have en chauffør der både kan køre taxa og flextrafik i løbet af samme dag.

EU efteruddannelse er noget man kun kan tage som kursus, hvis man allerede har taget et EU bevis. EU beviset får du med, når du tager lastbil- og buskørekort som AMU kursus. EU efteruddannelse er derfor kun en efteruddannelse som du skal tænke på når dit EU bevis udløber. Det sker hvert 5 år.

Uddannelse er vigtig

Derfor har vi de bedste kørelærer som guider dig i trafikken med pædagogisk tilgang, vi har store åbne lokaler, hvor du får en computer til teoriundervisning, samt tavleundervisning, så du får en god og sikker forståelse af hvad du skal kunne, for at tage kørekort som AMU kursus.