Er du blevet ledig?

Er du blevet ledig og ønsker at bruge din tid konstruktivt? Overvej at tage et kursus indenfor transportsektoren og skab nye jobmuligheder for dig selv i en branche med stor efterspørgsel på arbejdskraft.

Transportbranchen er en af de sektorer, der konstant mangler kvalificeret arbejdskraft. Ved at tage et AMU-kursus hos os, kan du styrke dine kompetencer og øge dine chancer for hurtigt at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Vores kurser er skræddersyet til at give dig de nødvendige færdigheder og viden til at lykkes i denne dynamiske branche.

Fordele ved at tage et kursus i transport:

• Stærkt jobmarked: Transportbranchen oplever stor vækst og har et vedvarende behov for kvalificerede medarbejdere.
  • Kompetenceudvikling: Få nye færdigheder, der gør dig attraktiv for arbejdsgivere.
  • Brancheskifte: Få muligheden for at skifte karriere og prøve kræfter med nye udfordringer.
  • Økonomisk støtte: Alle Trafikskolens kurser kan finansieres gennem jobcentret eller din a-kasse, hvilket gør det økonomisk overskueligt for dig.

Hos Trafikskolen tilbyder vi en bred vifte af kurser, der alle er godkendt på positivlisten. Dette betyder, at du kan vælge det kursus, der bedst matcher dine interesser og karrieremål, og få det betalt gennem jobcentret.

Hvad kurser kan du tage?

Se alle vores kurser her: www.trafikskolen.dk/amu-kurser

Hvordan tilmelder jeg mig et kursus gennem jobcentret?

Gennemse vores hjemmeside for at finde inspiration til, hvad du gerne vil arbejde med i fremtiden. Når du har besluttet dig, skal du informere din sagsbehandler i jobcentret. De vil muligvis stille spørgsmål om, hvorfor dette job interesserer dig, hvad du ved om branchen, og om du har talt med os om opstart, pris m.m. Hos Trafikskolen tilbyder vi gerne en uddybende samtale over telefonen eller personligt, hvor vi giver dig råd og vejledning om branchen, kurserne og tilmeldingsprocessen.

Hvilke kurser er jobcentret villig til at finansiere?

Jobcentret er medgørlig til at sende dig på kursus, når de kan se at en branche mangler medarbejdere. Transportbranchen lider og heldigvis er der mange i jobcentret der har fået det fortalt og det er blevet bevist op til flere gange. En gang imellem spørger de efter en arbejdsgivererklæring og derfor er det vigtigt for dig, at komme ud til nogle virksomheder hvor du kan se dig selv og spørge efter en arbejdsgivererklæring, som kan give dig adgang til et kursus. Andre gange, vil de blot tilmelde dig, da de kan se, at der er mangel på arbejdskraft.

Overskrift

Tekst her