Jobcenter info

Ved Trafikskolen har vi i mange år hjulpet personer på arbejdsmarkedet. Dette sker både for personer der tager på amu kursus helt privat, men også i samarbejde med jobcentre på både daglig basis med enkelte ledige og med hold tilpasset en større gruppe.

Vi samarbejder allerede med flere jobcentre, og vi er altid åbne for at starte samarbejde op med flere.

Vi står klar til at hjælpe

Hvis du som ansat ved jobcentret har brug for sparring omkring hvad vi tilbyder, hvis du har en enkelt borger eller måske en gruppe borgere som du ønsker pålæg eller information til, så står vi klar til enten at komme til møde ved jer eller inviterer ned til os på Ravnevej 7 i Esbjerg Ø.

Enkelt borger

I kan altid hente vores folder om amu kurser her. Vi tilbyder også at komme til møde med jer, hvor vi kan tage en samtale om de forskellige muligheder der er på amu kurser og i erhvervet.

Hvis I ønsker det, kan I sammen eller borgeren alene komme på Trafikskolen til møde og få de forskellige informationer og vises rundt.

En gruppe af borgere

Ved Trafikskolen er vi meget fleksible. Derfor tilbyder vi, hvis der er flere borgere som kunne have interesse i et amu kursus ved Trafikskolen, at lave et oplæg for dem. Dette kan både foregå på jobcentret eller ved os.

Kurset kan tilpasses til behovet i gruppen, såsom at tilpasse kursustiden efter fleksjobbere, eller inkluderer en stresscoach i undervisningen, hvis det er mennesker der lider af stress og dermed ønsker at forebygge dette i det nye erhverv. Efter oplægget tilbyder vi individuelle samtaler, så vi hjælper den enkelte til at komme videre.

For jobcentret

Vi holder meget gerne individuelle møder og oplæg for flere ved jer. Her vil vi meget gerne fortælle om hvem Trafikskolen er, hvad vi kan og især hvad vi kan ved at samarbejde med jer.

Vi ønsker at hjælpe flere i job og derfor har vi en bred kontakt til vognmænd, som løbende mangler arbejdskraft. I får selvfølgelig en personlig kontakt, som I altid kan kontakte ved spørgsmål.

Vi ser løsninger

Vi har stor fokus på at hjælpe borgere igennem kurset på bedste måde. Dette gøres ved at have alle de moderne redskaber, som den enkelte har behov for.

Hvis du har en borger som f.eks. har eller er ordblind, talebesvær, koncentrationsbesvær

Efter kurset

Vi gør alt for at holde kontakt med vognmænd i vores netværk omkring ledige stillinger. Derfor har vi indført forskellige initiativer på Trafikskolen, som gør, at man har de bedste chancer for at komme i arbejde efter endt kursus.

Opslagstavle

Ved Trafikskolen har vi en opslagstavle som vi bruger, når der kommer stillingsopslag på de forskellige jobportaler. Kursisten har under kurset mulighed for, at se efter en potentiel match til en kommende arbejdsgiver.

På opslagstavlen kommer der også opslag op med de vognmænd som kontakter os direkte og spørger efter en ny medarbejder. Dette gør, at vognmænd prioriterer kursisterne og giver dem en chance for at komme direkte i arbejde efter kurset.

Vognmænds oplæg

I nogle tilfælde kommer der vognmænd forbi Trafikskolen for, at fortælle omkring hverdagen som chauffør, arbejdsopgaver og lignende og her fortæller vognmændene også om muligheden for job hos dem.

Dette giver kursisten en unik indblik i arbejdet som chauffør og hvad vognmændene søger.

Jobsøgning

Ved Trafikskolen hjælper vi gerne borgeren med at finde frem til en arbejdsgiver. Her kan du som ansat ved jobcentret skabe kontakten og booke et møde, eller borgeren kan selv henvende sig på kontoret og få vores materiale og oplysninger på vognmænd, som søger arbejdskraft.

Vi hjælper gerne med afklaring i hvad de forskellige vognmænd søger og hvem de skal henvende sig direkte til for arbejde.

Link til positivlisten er her