Bliv taxachauffør med et taxakørekort på 10 dage

Vil du tilmelde dig til taxakørekort som AMU kursus?

Tilmeld dagskursus

Drømmer du om et job som taxachauffør? Med selvstændigt job og fleksible arbejdstider? Du kan blive chauffør i taxa eller limousine på kun 10 dage. Når du har taget chaufførkortet til taxa kan du varetage jobbet som taxichauffør og limousinechauffør. Ved mange selskaber kan du selv være med til at planlægge din arbejdsplan og tilpasse arbejdet efter din hverdag. Der søges ofte efter fuldtidschauffører, men også deltidschauffører, som kan have arbejdet ved siden af andet arbejde eller som studiejob.

Kvalifikation til persontransport i mindre køretøjer - fagnummer 48652

Varighed: Kurset er på 74 lektioner (2 uger)

Samlet pris for kurset er kr. 2.080,-

TILMELD DIG HER

Kursusbeskrivelse

Du undervises i at kunne udføre almindeligt forekommende arbejdsopgaver som chauffør, som udfører erhvervsmæssig persontransport i regi af taxikørsel i overensstemmelse med taxilovgivningens bestemmelser, kørsel for offentlig myndighed, samt limousinekørsel.

Under kurset får du kendskab til arbejdsret, Færdselslovgivning, Arbejdsmiljø og ergonomi, Befordring af særlige grupper, Kundeservice, Konflikthåndtering og kommunikation, Førstehjælp og Taxilovgivning.

Vi anbefaler, at du tager BAB 1 + 2 + 3 enten efterfølgende eller før, da vi ser stor efterspørgsel på dem, som kan køre en blanding af taxa og flextrafik. (BAB kurset tager kun 5 dage oveni)

Adgangsbetingelser

• Du skal være fyldt 21 år på tidspunktet for aflæggelse af de afsluttende prøver
  • Du skal have haft kørekort til kategori B i mindst 3 år.
  • Ansøgeren skal forevise gyldigt, originalt kørekort til kategori B.
  • Optagelse på et (Taxa) kvalifikationskursus forudsætter, at ansøgeren behersker det danske sprog på min. niveau Dansk 2. Enten ved fremvisning af bevis fra folkeskole, uddannelse, kursus eller sprogskole.

Beviser efter kurset:

• AMU bevis for gennemførsel af kursus
  • Link til køb af chaufførkort

Mulighed for løntabsgodtgørelse

Din arbejdsgiver kan søge om løntabsgodtgørelse på op til 4.700,- kroner pr. uge. Udover det, er der mulighed for både befordringsgodtgørelse og evt. tilskud fra kompetencefonde.

*Priser gælder alle der ikke modtager kontanthjælp, dagpenge, eller som ikke er under AMU betingelserne. Er du i denne målgruppe, så kontakt os for yderligere oplysninger.

Gebyrer

Ud over prisen skal du betale følgende gebyrer:

1 x Chaufførkort á 1700 kr. til Færdselsstyrelsen

1 x Lægeerklæring á ca. 600 kr. til egen læge

Målgruppe

Kurset udbydes som et AMU kursus og den generelle målgruppe kan du finde på Undervisningsministeriets hjemmeside.

Hvad du kan forvente med kurset:

• Selvstændigt arbejde med fleksible arbejdstider
  • Du kan både køre limousine og taxa direkte efter kurset
  • Gode indtjeningsmuligheder
  • Du udvikler dig selv i arbedet

Hvis du er i tvivl om dit dansk er på niveau 2, skal du kontakte Trafikskolen Esbjerg på 75 13 63 84 for bestilling af sprogtest. Du skal være opmærksom på, at skolen kan afvise dig, såfremt du ikke opfylder disse krav.

Hvad skal der til for at blive taxachauffør?

Du skal have haft kørekort til bil i tre år og være 21 år gammel, inden du skal op til prøverne under kurset. Adgangskrav er dansk niveau 2 eller tilsvarende niveau. Når du opfylder kravene, kan du tage et AMU kursus og blive taxichauffør.

Hvor lang tid tager det at tage taxakørekort som AMU kursus?

Kørekort til taxa tager 10 dage.

Hvad koster et taxakørekort?

Taxakørekort koster 1280 kr., hvis du er berettiget til den reduceret pris for AMU kurser.