Trafikskolens historie

Trafikskolen startede i 1993, først under navnet Underbjerg`s Køreskole, hvor der udelukkende blev undervist i personbil, men hurtigt ændrede dette sig til alle kategorier af kørekort og snart også til den erhvervsmæssige del af person- og godsbefordring.

I 2009 var det klart, at Underbjerg's køreskole skulle følge den store udvikling der blev spurgt efter og dermed ændrede navnet sig væk fra køreskole, til et mere alsidigt navn: Trafikskolen. Det hele startede med undervisning fra privatboligen i Hjerting, men den hurtige udvikling gjorde, at det blev rykket til Torvegade 68B i 2011 og allerede i 2013 købte man Lillebæltsvej 61, som varede helt indtil 2020, hvor man igen flyttede til Ravnevej 7 i Esbjerg, hvor Trafikskolen idag har til huse i store lokaler.

Trafikskolen har siden 2009 afholdt amu-kurser inden for transportområdet, herunder gods-, bus- og taxichauffør uddannelser samt relaterede kurser. Dette er sket som udlicitering fra bl.a. AMU-Vest og Uddannelsescenter Fyn. Med den store erfaring for at afholde AMU kurser, blev der sendt en ansøgning om egen godkendelse og i 2019 fik Trafikskolen den.

Trafikskolen med egen godkendelse

Pr. 1. oktober 2019 har vi fået en selvstændig godkendelse fra undervisningsministeriet til at udbyde alle kurser inden for:

• Personbefordring med bybus og rutebil FKB 2288
  • Personbefordring med mindre køretøjer FKB 2859
  • Vejgodstransport FKB 2280

Dette giver os endnu større frihed til at planlægge og afholde amu-kurser som er attraktive for vores nuværende og fremtidige kunder, både chauffører og vognmænd samt for A-kasser og jobcentre. ​Ved os får du en store skare af AMU kurser og få gange afholder vi også de almindelige køreskole-kurser til personbil mm. Derfor kan du tage kørekort til:

Trafikskolens mål

Trafikskolen har et klart mål om, at der skal være plads til alle og vigtigst af alt, at vi altid skal være fleksible, så det ikke udelukker nogen fra at tage et kursus ved os. Derfor vil man ved os opleve at vi udover de almindelige hold, opretter små hold, hold der kun møder få dage i ugen, aften og weekendhold og mange andre, som passer til vores kursisters mange ønsker.

​Det vil glæde os hvis vi kan hjælpe dig og vi ser frem til at byde dig velkommen ved Trafikskolen i Esbjerg.