AMU center i esbjerg med amu kurser i lastbilkørekort, buskørekort og taxakørekort

Selvstændig godkendelse betyder større fleksibilitet og nye muligheder for transportuddannelser, -kurser og -efteruddannelser.

Trafikskolen ApS, der i mange år har haft udliciteringsaftaler med andre AMU-udbydere, har fået en selvstændig godkendelse til at udbyde AMU-kurser inden for transportområdet. ”Vi har haft et godt og konstruktivt samarbejde med andre udbydere som eksempelvis AMU-Vest. Med vores nye titel som selvstændig udbyder af AMU-kurser på transportområdet kan vi fortsætte med at servicere medarbejdere, virksomheder og jobcentre, så man også i fremtiden kan tage sine transportuddannelser og -kurser lokalt i Esbjerg området, siger direktør Syrak Underbjerg fra Trafikskolen.

Kurser om aftenen, i weekenden eller ude hos virksomhederne

Med Undervisningsministeriets blåstempling af Trafikskolens arbejde, har Trafikskolen nu fået mere fleksible muligheder for udbyde AMU-kurser, herunder som som dag-, aften- og weekendkurser. ”Godkendelsen giver os i øvrigt også mulighed for at afholde kurser ude ved virksomhederne. Til det formål har vi investeret i et sættevogntog med det udstyr, som skal benyttes til de enkelte uddannelser. Hvis en virksomhed har et egnet lokale til teoriundervisning, så stiller vi resten til rådighed, sådan at medarbejderne kan få deres uddannelse på deres arbejdsplads og dermed spare tid på transport,” forklarer Syrak Underbjerg.

En god kombination af transportuddannelser og køreskole

Udover erhvervsuddannelser og -kurser inden for gods- og persontransport, har Trafikskolen også undervisning til kørekort i alle kategorier. Den nye godkendelse giver mulighed for nå ud til en bredere kundegruppe gennem en mere samlet markedsføring og annoncering. ”Vi har store forventninger til vores nye titel og håber, at kunder og samarbejdspartnere vil tage godt imod de nye tiltag,” siger Syrak Underbjerg.

Se i øvrigt mere på www.trafikskolen.dk eller ring på 75136384.