dronekursus ved trafikskolens første hold i esbjerg

Vi har spændende nyt fra Trafikskolen! Vores første dronekursus er netop afsluttet med stor succes, og vi er stolte over at kunne meddele, at alle deltagere har bestået både kategori A1/A3 og kategori A2. Det betyder, at det første hold af dronepiloter nu er færdiguddannede og kan kalde sig certificerede dronepiloter. Dette er en betydningsfuld milepæl for os, og vi glæder os til at byde flere velkommen til vores kommende kurser. Hvis du er interesseret i at lære at flyve droner, så læs videre for at finde ud af, hvordan vores dronekurser kan hjælpe dig.

Hvad er forskellen mellem kategori A1/A3 og kategori A2?

Når det kommer til droner, er der forskellige kategorier, som man skal være opmærksom på. Vores kurser dækker både kategori A1/A3 og kategori A2, men hvad betyder det egentlig?

Kategori A1/A3:

• A1 (Åben kategori): Droner under 250 gram må flyve over personer, men ikke over store menneskemængder. Dette er ideelt for hobbyister og dem, der bruger droner til mindre opgaver som luftfotografering eller rekreative formål.
  • A3 (Åben kategori): Droner op til 25 kg må flyve i områder, hvor der ikke er mennesker til stede. Dette er velegnet til dem, der ønsker at bruge droner i mere isolerede områder, som på landet eller i store åbne områder. Det er perfekt til landinspektører, landmænd og andre, der arbejder i områder med lav menneskelig aktivitet.

Kategori A2:

• A2 (Åben kategori): Droner op til 2 kg må flyve tættere på mennesker, men ikke direkte over dem. Dette kræver en dybere forståelse af droneregler og mere præcise flyvefærdigheder. Kategori A2 er perfekt for professionelle, der skal bruge droner i byområder eller andre steder med moderat menneskelig aktivitet. Dette inkluderer inspektionsarbejde, sikkerhedsovervågning og mere komplicerede fotograferingsopgaver.

Kursusindhold og certificering

Vores dronekursus er designet til at give både privatpersoner og virksomheder den nødvendige viden og færdigheder til at operere droner sikkert og effektivt. Kurset inkluderer både teoretisk undervisning og praktisk træning, hvilket sikrer, at deltagerne er fuldt ud forberedte til deres certificeringsprøver.

Teoretisk undervisning:

• Regler og lovgivning: Deltagerne lærer om de gældende droneregler og lovgivning, der sikrer, at de flyver lovligt og sikkert.
  • Sikker flyvning: Fokus på sikkerhedsprotokoller og bedste praksis for droneoperation.
  • Teknisk viden: Indsigt i dronens tekniske aspekter, herunder vedligeholdelse og fejlfinding.

Praktisk træning:

• Hands-on flyveøvelser: Deltagerne får praktisk erfaring under vejledning af erfarne instruktører.
  • Manøvrer og teknikker: Træning i nødvendige manøvrer og teknikker for at bestå certificeringsprøverne.

Tilmeld dig vores næste dronekursus

Vi er begejstrede for den positive feedback fra vores første kursus og ser frem til at tilbyde flere kurser i fremtiden. Hvis du er interesseret i at lære at flyve droner eller ønsker at forbedre dine eksisterende færdigheder, så tilmeld dig vores næste kursus i dag. Vores kurser er åbne for både privatpersoner og virksomheder, der ønsker at udnytte droneflyvningens potentiale.

For mere information og tilmelding, besøg vores hjemmeside her: www.trafikskolen.dk/dronebevis-bliv-dronepilot-i-esbjerg eller kontakt os direkte.

Vi håber, at dette blogindlæg har givet dig et klart indblik i vores dronekursus og forskellene mellem kategori A1/A3 og kategori A2. Del gerne nyheden med venner og kolleger, så flere kan få glæde af vores kurser. Trafikskolen er din pålidelige partner, når det kommer til droneuddannelse. Flyv sikkert og lovligt med os!