Bliv Flextrafik chauffør på kun 5 dage

Bliv flextrafikchauffør og hjælp mennesker

Som chauffør i flextrafik kører du med personer, som har svært ved at komme rundt på egen hånd, det kan f.eks. være ældre, skolebørn, kørestolsbrugere, handicappede og sygehuspatienter.

For at køre flextrafik skal du tage et BAB 1+2+3 kursus som har varighed på 5 dage. På et BAB kursus får du blandt andet viden om sygdom, fastspænding af kørestole og brug af trappe- og liftmaskine.

Et BAB kursus koster kun 630 kroner

Hvis du er ledig og har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, kan du tage BAB kursus gratis - har du ikke ret til 6 ugers jobrettet uddannelse, så kontakt dit jobcenter eller a-kasse, som skal tage stilling til, om de vil bevillige BAB kurset til dig.

Jobmuligheder

Med et BAB bevis får du en masse muligheder for arbejde og vi har erfaret, at der kun er kommet flere af disse jobs de senere år. Her får du et udsnit af de jobmuligheder vi ser mest:

• Flextrafik og offentlig servicetrafik med taxa og bus
  • Sygetransport
  • Handicapkørsel

Hvis du overvejer at blive flextrafik chauffør, så kan du læse mere her:

Det er sjovt at arbejde med flextrafik

Hvis du tager et BAB kursus og vælger at køre flextrafik, jamen så kommer du til at opleve rigtig mange forskellige situationer, du kommer til at se dele af naturen og Danmark, som du normalt ikke ville være kørt forbi eller til. Som chauffør ved flextrafik kan du komme ud for, at du skal køre til og fra forskellige aktiviteter i hverdagen, det kan være du skal køre en til behandling eller indkøb. Arbejdet i flextrafik er betydningsfuldt og som skaber en stor glæde for det enkelte menneske og samfundet.