Trafikskolens kørelæreruddannelse

At blive kørelærer er en passion, hvor du hver dag gør en konkret forskel i andres liv, ved at give dem den rette erfaring og læring, som de har brug for, til at blive gode bilister. For at blive en god kørelærer er her nogle vigtige overvejelser som du skal tage, for at realisere denne karrieredrøm:

• Gør en forskel: Du er en vigtig rolle i at forbedre trafiksikkerheden, ved at uddanne den næste generation af bilister.
  • Fleksibilitet: Du kan ofte selv planlægge dine arbejdstider, men ofte kræver det en del arbejde som kørelærer, som både er kørsel i dagstimerne, undervisning om eftermiddagen og aften/nat-kørsel kommer også.
  • Selvstændighed: Mange kørelærere vælger at starte deres egen køreskole, hvilket giver frihed. Der er også mange, der starter med ansættes ved en anden køreskole, for at få erfaringen.
  • Tilfredsstillelse: Det giver en god følelse at se dine elever udvikle sig og til sidst bestå deres køreprøve. Man skal dog også være klar til at kunne håndterer elever i svære situationer, hvor den pædagogiske udvikling bliver sat på prøve.

Trafikskolen starter hold med jævne mellemrum. Spørg endelig for den næstkommende dato.

Den første dag er mest praktisk information og udlevering af undervisnings materialer.

Undervisningen

Undervisningen vil typisk foregå 2 - 3 dage om ugen, hvor tiderne for undervisning aftales med holdet, så det tilpasses kursisternes ønsker og behov. ​De første 3 måneder forbereder vi hovedsageligt at gå til Forprøve for kørelærere (den teoretiske prøve). Efter en forhåbentlig veloverstået forprøve forberedes den afsluttende eksamen, som typisk ligger i maj/juni. ​

Ved beståede prøver bliver undervisningen altså i perioden: ​1. Dec – sidst i maj eller først i juni. ​

Prisen er kr. 78.500,- som betales enten i fuldt beløb, eller forud i 5 rater â kr. 15.700,-

Prisen dækker for både teori, praktik og alle prøver, samt manøvrebane og køreteknisk kursus.

I prisen får du også alt undervisningsmateriale, som er følgende:

• Undervisningsplan for køreuddannelsen kategori B
  • Færdselslov
  • Detailfreskrifter for køretøjer
  • Div. Bøger om køretøjsopbygning
  • Teoribog med lyd cd CD-Rom med teoriprøver

At blive kørelærer er ikke bare en karriere; det er en livsstil, der bringer glæde ved at lære fra dig til andre. Med den rette uddannelse, forberedelse og mindset kan du skabe en givende karriere, der ikke kun forbedrer din egen livskvalitet, men også bidrager positivt til samfundet ved at skabe sikrere veje for alle. Hvis du har passionen og engagementet, kan vejen til at blive kørelærer være lige så belønnende som selve destinationen.

Har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at ringe til Trafikskolen ApS på tlf: 75 13 63 84.