Påhængsvogn/trailer til personbil (kategori B/E) ​

mente du istedet vogntog til lastbil som AMU kursus, så kan du se mere ved at klikke her.

Hvis du har brug for at køre med tunge læs i trailer, som f.eks. hestetrailer eller en stor campingvogn, hvor bil og anhænger tilsammen vejer mere end 3.500 kg, så kan du tage et trailerkørekort ved Trafikskolen, som svarer til B/E og B+. Med et trailerkørekort, har du ret til at køre med en samlet totalvægt på op til 7.000 kg.

Undervisningsforløb: ​

• 4 Lektioner i teori
  • 6 Lektioner i kørsel, hvor du er ude og køre.
  • Og selve køreprøven, som også kan indeholde enkelte teorispørgsmål.

Opstart og tider

Vi har opstart på nye hold den første tirsdag i hver måned, klokken 15:30, 12 måneder om året.

Teori: Første aften du møder, vil du have alle 4 lektioners teori fra klokken 15:30 - 19:15 (3 timers teori + pause).

Kørsel: Efter din første aften med teori, vil du aftale med kørelæreren tider hvor du skal ud og have køretimer. typisk vil det være 2 x 45 minutter pr. dag, og hvor de sidste 2 x 45 minutter vil være lige op til køreprøven.

Information om forløbet

Teoriundervisningen omhandler såvel færdselslære som teknisk gennemgang af påhængsvognens opbygning, samt faremomenter ved begge dele.

Den praktiske undervisning Da denne kategori jo er grundlæggende vil du have en vis kørselserfaring og undervisning i kørsel.

Undervisning vil derfor være baseret på de specielle forhold, som har betydning for kørsel med påhængsvogn til personbil.

Praktisk prøve består af en mundtlig overhøring i kontrol og sikkerhedseftersyn af anhængeren, samt en praktisk køreprøve, hvor den prøvesagkyndige "overtager" kørelærerens plads på passagersædet og herfra bedømmer dine færdigheder i at føre bil og trailer sikkert gennem trafikken.

Prøven gennemføres i skolevognen som du har øvet dig i og derfor kender og har en varighed af mellem 45-60 min.

Pris: 5.000,- + gebyr på 360 kr

Tilmeld trailerkørekort